torsdag den 15. april 2010

Der er post!

Kære Hoteldirektør

Jeg skriver til dig fordi jeg i sidste uge var inde i forhallen for at hilse på ”det uperfekte menneske”, og i den anledning tabte jeg digtsamlingen ”Pjaltetider” af Peter Laugesen.
Jeg havde samlingen med fordi jeg ville præsenterer dig for denne; i håbet om at der på dit bogtel kunne snige sig nogle lyriske strofer ind. Men jeg skriver også til dig fordi jeg gerne vil hylde ”det uperfekte menneske” selvom jeg er en af dem der ikke har læst ved kilden, men fulgt med i debatten omkring forfatteren og hans skildringer.
Jeg har hørt ude i byen af den stadig befinder sig på bogtellet – hvis altså ikke de andre mere ”perfekte” har mobbet den ud af bagdøren og fravristet den sin paradisiske status hos jer, og dermed sendt den lige luks ned i undergrunden (rendestenen) igen.

P.S. Hvis du finder min tabte digtsamling, må du meget gerne beholde den:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar